Delvis människa, delvis robot

Mitt inlägg om Filip och Fredriks uttalande tog minst sagt sig! Mängder av likes, kommentarer och delningar. Självfallet håller inte alla med mig, och en del tycker till och med att jag motreagerar för att få uppmärksamhet. Ja, trollen är många, och vid det här laget har jag lärt mig att det är så internetvärlden ser ut. 

Jag är iallafall den jag är - en högljudd diabetesentreprenör - och tänker inte be om ursäkt för det. Jag höjer rösten och tar gladeligen emot de smällar det resulterar i, för alla de som inte kan eller vågar göra detsamma. 


Jag skäms inte för mina åsikter på samma sätt som jag inte skäms över min sjukdom. 

Jag postade den här bilden tillsammans med texten "Delvis människa, delvis robot" på mitt Instagramkonto (@diabetesia.se) igår - och fick en kommentar: "Delvis människa, delvis robot.. men 100% stark och modig!". 

Och så är det. Stark och modig. Envis. Tuff. Påtvingat mogen. Strukturerad. STARK. Det är vi allihop som kämpar med den här sjukdomen dag ut och dag in - glöm inte det! 

Nu ska jag iväg på veckans första sjukhusbesök. Jag lovar att hojta om Filip och Fredrik hör av sig!

____________________________________________

Blodsocker i skrivande stund: 11,4 mmol/liter.

3 kommentarer
Vardagskrönikören

Man kan ju tycka att de borde höra av sig så småningom. Vi får väl se.

Georg

Jag förstår att det kan vara svårt att konstant vara i det offentliga ljuset och allt man säger kan misstolkas. Att "grodor" man sagt ironiskt eller på skämt kan förstoras.

.. Men Filip Hammar är över fyrtio år gammal ingen 19-åring som endast söker plats i media genom att gå med i Paradise Hotel. Filip Hammar är högutbildning och hängt med i media många år. Han har rest extremt mycket, träffat många typer av människor och lärt sig av livet bara igenom det... Borde inte sådana här kommentarer vara klart UNDER hans nivå hur man än vrider på det? Jag tänker även på Anna Kinberg Batras "Stockholmare är smartare än lantisar" kommentar. Seriöst? Du vill styra hela Sverige och dumförklarade en stor del av dessa befolkning genom en enda kommentar.

Är någon sjukdom lyxig? Bröstcancer? Gonorré? Lågt blodtryck? Diabetes? Impotens? .. Lyx är att vara frisk.

Sanna

Beundrar din styrka. Som alla sjukdomar eller saker man kan gå igenom är det dumt att uttala sig om något man själv inte upplevt, för det finns inte en chans att man kan förstå någon annans kamp till 100%, allt syns inte på utsidan.